Publicações CJS
Artigos em revistas

A cidade de O ano de 1993

Antía Monteagudo, investigadora da Cátedra Internacional José Saramago, é a autora do artigo “A cidade de O ano de 1993, publicado no quinto volume (segunda série) da revista Santa Barbara Portuguese Studies (2020) da Universidade de California Santa Barbara. O texto completo está disponível aqui.

Este número foi editado por Burghard Baltrusch e Antía Monteagudo Alonso, a convite da editora principal da SBPS, a professora Élide Valarini Oliver, e contém várias contribuições das II e III Jornadas Internacionais José Saramago da Universidade de Vigo, organizadas pela CJS.

Resumo

Este estudo parte da idea de que organizar o espazo é unha forma de planificar tamén a maneira de vivir dos seus habitantes. Así, cando hai un cambio no contexto socio-político, o espazo e a arquitectura tamén mudan para adaptarse aos novos tempos. Os trinta poemas de O Ano de 1993 de José Saramago recrean unha cidade que acaba de ser ocupada e que se presenta como o lugar onde se unen todos os episodios crueis da historia universal e como un paradigma dos elementos negativos da sociedade urbana contemporánea. A partir desta idea, estudaranse os diferentes cambios que as diferentes conquistas da cidade de O Ano de 1993 provocan na súa morfoloxía.

Antía Monteagudo licenciou-se em Estudos de Galego e Español pela Universidade de Vigo e cursou o Mestrado em Estudos Literários, Culturais e Interartes na Universidade do Porto. Atualmente está a realizar a sua tese de doutoramento sobre A poética  do  cotián  na  literatura  galega  e  portuguesa  contemporánea,  financiada  polo  Ministerio  de Ciencia, Innovación e Universidades do Goberno de España. É também membro dos projetos de investigação POEPOLIT II e BIFEGA e investigadora permanente da I Cátedra Internacional José Saramago da Universidade de Vigo. As suas linhas de investigação são: poesia do quotidiano, literatura galega contemporânea e literatura portuguesa contemporânea.

Publicado, 13/12/2020

Poesia